Goede dienstverlening blijft een gezamenlijke inspanning van de gehele organisatie. Als gemeente zijn wij het eerste aanspreekpunt voor inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijven op uiteenlopende leefgebieden. Wij zijn het visitekaartje van de organisatie: gastvrij, toegankelijk en vriendelijk, met oog voor de menselijke maat en inlevingsvermogen in iedere situatie.
In 2026 zetten wij onze inspanningen voort om onze dienstverlening te verbeteren en te vernieuwen. Daarbij houden wij rekening met de gemeenteraadsverkiezingen en werken wij in samenspraak met de nieuwe raad en het college aan verdere versterking van de kwaliteit van onze dienstverlening. Voor inwoners die digitaal vaardig zijn, bieden wij zoveel mogelijk producten en diensten online aan. Voor inwoners die digitaal minder vaardig zijn zorgen wij voor laagdrempelige, persoonlijke ondersteuning, zodat iedereen op een passende manier geholpen wordt.
Daar waar het waarde toevoegt voor inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties, passen wij nieuwe technologieën toe, waaronder kunstmatige intelligentie. Dit doen wij zorgvuldig, met als doel om processen te verbeteren en inwoners beter van dienst te zijn. Tegelijkertijd blijft persoonlijk contact, bijvoorbeeld bij de uitgifte van paspoorten, rijbewijzen, huwelijksvoltrekkingen of aangiften van geboorte en overlijden een belangrijke pijler.
Of het nu gaat om het werk aan de balie, de telefoon, het adviesteam dienstverlening of beleidsontwikkeling: wij streven er altijd naar om het verschil te maken voor onze inwoners. Met professioneel vakmanschap, inlevingsvermogen en actieve betrokkenheid zorgen wij ervoor dat onze dienstverlening past bij wat nodig is.