In 2024 hebben wij kinderen en jongeren voorlichting gegeven over geld. Vaak gebeurde dit op scholen, maar wij waren ook op andere manieren zichtbaar. 

  • Voor jongeren die 18 jaar worden verandert er veel op financieel gebied. Daarom ontvangt iedere jongere die 18 jaar wordt een verjaardagskaart met een QR-code. Deze QR-code bevat een link naar de website van de rijksoverheid. Zo worden zij geïnformeerd over de veranderingen die zij kunnen verwachten op financieel gebied. Bijvoorbeeld het aanvragen van een zorgverzekering en zorgtoeslag; 
  • Wij waren onderdeel van de projectweek bij het Aletta Jacobs College. Hier speelden wij met alle 1e klassen (260 leerlingen) het spel IQ110. Dit spel leert leerlingen de gevolgen van onrechtvaardigheid. Op deze manier wordt kansenongelijkheid onder de aandacht gebracht bij jongeren. Deze samenwerking zal in 2025 een vervolg krijgen; 
  • Wij waren aanwezig op de economendag van het Aletta Jacobs College waar wij een gastles verzorgden aan 15 leerlingen:  “Hoe zou onze rijksbegroting eruit zien?” Ook hebben wij hier het spel IQ110 gespeeld met 30 leerlingen.; 
  • Bij de Rutger Kopland School hebben wij gastlessen gegeven als aanvulling op de economieles. Jongeren hebben een budgetplan ingevuld en een kasboekje bijgehouden. Ook hebben we samen gesproken over 'achteraf betalen'; 
  • Alle basisscholen hebben een nieuwsbrief en een 'financiële educatiegids' ontvangen. Met deze gids willen we scholen motiveren aandacht te besteden aan financiële educatie;  
  • Alle basisscholen hebben een informatiepakket ontvangen in de week van het geld; 
  • Jongerencoaches sluiten regelmatig aan bij jongerencentrum 'Amovement'. Hier organiseren wij ook activiteiten met een financieel onderwerp.  Het doel hiervan is dat de jongerencoaches zichtbaar bij de doelgroep en jongeren met financiële problemen bereiken. 
G